June 18, 2011

..darah yang manis??..

assalamualaikum..
salam pembuka sem tuk kali in..

aku bet anda semua pernah dengar pasal darah manis kan? Ye aku takkan buat lawak konon darah tu manis sebab memang tak lawak pun -___-''


darah manis ni ialah sumpahan dari orang tua-tua yang diberikan kepada kepada pasangan yang akan melangsungkan perkahwinan, selalunya setelah bergelar tunangan orang. Okay sumpahan tu aku main-main je. Saja bikin gempaq. kehkehekeh.



orang kata bila darah manis ni, kena hati-hati. Masa tu lah accident, benda-benda halus, awek/pakwe hot cukup segalanya nak menghampiri. Ia nya macam boleh mengakibatkan sesuatu perkahwinan itu tak jadi (simpang malaikat 44. eh kenapa kena simpang malaikat 44 eh?).


Darah manis jugak dikaitkan time tu lah makin gatal. Konon sebab dah nak kahwin, so redah/ gasak je macam orang dah kahwin. Oh ini jugak mohon simpang malaikat 44.

Tapi yela memang tak boleh percaya sangat tapi mungkin orang yang reka benda ni nak kita sentiasa beringat. Peringatan berdasarkan pengalaman mereka sendiri. Yela nak kahwin ni banyak dugaannya, dah kahwin nanti lagilah!

Maka dengan ini aku tak sabar nak dapat gelaran darah manis! Baru lah mencabar hidup! hihi. Semoga hanya 'dia' untuk aku selamanya. Amin.

Thanks for reading! I memang tak gatai nak kahwin ni. Hahaha =.=*

0 comments:

Post a Comment